OVER ONS

OVER ONS

Onze visie

Onze grootste wens is mensen naar Jezus brengen en Jezus naar mensen. Logischerwijs is dit het uitgangspunt bij alles wat wij doen. Toch zijn er veel manieren waarop dit mogelijk is. Zo kun je mensen eenvoudigweg het goede nieuws brengen. Wie is onze Redder en wie brengt ons eeuwig leven? Juist, Jezus. Maar hoe vertel je De Waarheid?


Natuurlijk door de Bijbel te gebruiken en mensen het goede nieuws te brengen. Maar is dat voldoende in de misleide wereld van vandaag de dag? Wij denken van niet. Geloven in de enige God als de Vader, de Zoon en de Heilige Geest is door de wereld in een taboe veranderd. Juist daarom willen wij mensen inzicht geven in de tijd waarin we leven, de leugens van deze wereld ontmaskeren en hier openlijk met elkaar over spreken. Wij geloven dat onze visie heel simpel te volgen is, namelijk vanuit de Bijbel. Dit is de enige leidraad om onze weg in het leven te vinden en te volgen. De Bijbel is de enige volledige waarheid. Juist daarom hebben wij gekozen voor onze naam: Weg Waarheid Leven, precies zoals de Bijbel schrijft in onderstaand vers:


Johannes 14:6

Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.’


In de Bijbel lezen we talloze profetieën over de tijd waarin we leven. Profetieën die beschreven staan in de Bijbel worden nu stuk voor stuk vervuld. De opname van de gemeente is de eerstvolgende gebeurtenis zoals beschreven in de Bijbel. De opname is één van die prachtige geheimenissen uit de Bijbel. Overigens ook één van de meeste bediscussieerde onderwerpen uit de Bijbel. Juist daarom is dit onze focus, want zonder erkenning van Jezus als onze Redder is er geen eeuwig leven en zonder verwachting van Zijn terugkomst is er geen ontsnapping mogelijk aan de gruwelen die de wereld te wachten staan. 


Veel tekenen die we vandaag de dag in de wereld zien wijzen erop dat de tijd tot aan de opname nog maar kort is. Om de opgebouwde barrière tussen de mens en God zoveel mogelijk weg te nemen, zetten wij ons in om alle wereldse leugens te ontkrachten. Hierdoor geven we mensen inzicht in het duister en laten we zien hoe belangrijk het is om juist nu voor Jezus te kiezen. 


Naast de eerder genoemde uitgangspunten zijn er aantal belangrijke aanvullingen die binnen onze visie vallen:

  • Wij geloven dat we leven op een platte aarde in een afgesloten systeem overkoepeld door een firmament. Een ronde aarde is Bijbels gezien en volgens Hebreeuwse kosmologie niet mogelijk. Onder video’s kun je een complete studie hierover terugvinden. 
  • Wij geloven dat satan op dit moment heerser op aarde is en dat hij bepaalt wat er gebeurt. Hij is de leugenaar en de vader van de leugen. Simpelweg alles wat er in de wereld gebeurt, is door zijn toedoen om toe te werken naar zijn 7 jarige regeringsperiode, de 7 jarige verdrukking.  Dit wordt ook Daniels 70e jaarweek genoemd. 
  • Wij geloven dat alles in de wereld beïnvloedt wordt door satan. Denk aan het onderwijs, ons gehele financiële systeem, de geschiedenis, oorlogen, alles! Ondertussen hebben wij flink wat blogs geschreven hierover, dus als je over bepaalde onderwerpen meer wilt weten, lees dan gerust onze blogs eens door. Deze vind je onder het kopje blogs.


Heb je vragen over onze visie of over bepaalde standpunten?

Spreekt onze visie jou aan en wil je meer weten over onze huisgemeente waarbij wij met gelijkgestemden bij elkaar komen?

Neem dan contact met ons op via ons contactformulier




Johannes 8:31-32

En tegen de Joden die in hem geloofden zei Jezus: ‘Wanneer u bij mijn woord blijft, bent u werkelijk mijn leerlingen. U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’



Wie wij zijn

Wij zijn Frank en Berlinda, 40 en 41 jaren jong. We hebben samen 3 kinderen en zijn eigenaar van een CrossFitbox in Waddinxveen. Hierdoor ontmoeten we veel verschillende mensen en staan we middenin de maatschappij.


Een maatschappij die momenteel in een angstaanjagend tempo veranderd. Het gaat zo snel dat je alle veranderingen als normaal denkend mens soms niet meer bij kunt houden. De wereld lijkt volledig op zijn kop te staan.


Maar wat gebeurt er nu eigenlijk in deze wereld? Wie of wat bestuurt deze wereld nu echt? Welke betekenis heeft het Christelijk geloof (nog) in het dagelijks leven? Deze belangrijke levensvragen onderzoeken we iedere dag.


We voelen ons verplicht om onze kennis en visie niet langer voor onszelf te houden. Precies daarom hebben we deze website gemaakt. De Bijbel is heel duidelijk en spreekt over de tijd waarin we nu leven. We nodigen jou uit om onze blogs te gebruiken om zelf verder onderzoek te doen, de Bijbel eens open te slaan en je te verdiepen.


Veel leesplezier,

Frank & Berlinda

Share by: