Deze blog schrijf ik als Christen, moeder en als voormalig leerkracht in het basisonderwijs. Eigenlijk is deze blog vooral een noodkreet naar alle moeders. De reden hiervoor? Het gebeurde als volgt. Afgelopen weekend waren mijn dochters even bij opa en oma. Samen met oma deden ze het spelletje Pim, Pam, Pet. De vraag: “Wat leer je op school?” kwam aan de orde. Daar moest met de beginletter O iets bij bedacht worden. Mijn dochters antwoordden in koor: ONZIN! Tja hier konden oma en opa (en ik trouwens ook) niets tegenin brengen. Misschien lijkt onzin een groot woord, maar toch denk ik dat het aardig in de buurt komt.
Heb jij je ook wel eens afgevraagd of onderwijs voor onze kinderen Bijbels is? Ik vind nergens in de Bijbel dat kinderen hele dagen van hun ouders weggehaald worden en naar het instituut “school” gestuurd worden. Een instituut waar ze een hele dag moeten stilzitten, dingen moeten leren volgens een systeem wat door mensen is bedacht en absoluut niet door God. De dingen die ze leren zijn zogenaamde waarheden die door mensen zijn bedacht. In de Bijbel zien we dat Jezus onderwees in het woord van God. Maar zo gaat het niet in ons huidige onderwijssysteem. Je hoort mij zeker niet zeggen dat een kind volgens God niet naar school mag, maar ik heb wel mijn twijfels bij het huidige onderwijssysteem.
De reden dat ik geen vertrouwen in het onderwijs heb komt doordat ons wordt geleerd dat onderwijs een voorrecht is en dat kinderarbeid niet oké is. Maar klopt dit wel? Is onderwijs in de huidige tijd ook niet verkapte arbeid? Ik ben ervan overtuigd dat het helemaal geen voorrecht is, maar dat het een van bovenaf gedwongen en bestuurd systeem is met maar 1 doel: indoctrinatie en propaganda.
Ik besef me dat dit scherpe woorden zijn, maar waarom ik dat zo zeg wil ik in deze blog verder uitleggen.
Ooit ben ik de PABO gaan doen omdat ik niet wist wat ik wilde worden. Dan maar PABO net zoals mijn vriendin dat deed. Achteraf gezien besef ik dat alles in het leven een reden heeft en dat God alles, maar dan ook alles gebruikt. Dus ook mijn onderwijs achtergrond en kennis. De PABO leert jou als student allerlei strategieën en methoden zoals wij kinderen behoren te behandelen en les te geven. Het leert ons wat we kinderen moeten leren. Zelf nadenken en kritisch zijn is er niet bij. Het gevolg is dat je als afgestuurde student (en dus docent) in het basisonderwijs precies zo gaat lesgeven zoals er van je wordt verwacht. Je gaat de kinderen leren wat ze moeten leren volgens het systeem wat jou door de overheid is aangeleerd. Overigens denk ik dat deze insteek bij veel opleidingen terug te vinden is: vooral niet zelf nadenken en kritisch zijn.
Ik heb 16 jaar in het onderwijs gewerkt. Ik ben groepsdocent kleuteronderwijs en middenbouw geweest. Daarnaast ben ik ook lange tijd gymdocent voor verschillende basisscholen geweest. Ik heb deze jaren met veel plezier lesgegeven, maar ik heb het onderwijs ook ervaren als een bijzonder instituut. Mijn plezier kwam vooral doordat ik op de school waar ik werkte heel veel vrijheid kreeg vanuit de toenmalige directeur. Zo kon ik op mijn manier lesgeven en niet volgens alle systemen en methodes.
Gedurende mijn opleiding kwam ik er al snel achter dat dit systeem helemaal niet is zoals ik ben. Maar zoals ik al schreef: ik had op de school waar ik ging werken veel vrijheid en de school liep gelukkig ‘een beetje achter’ op alle (methodische) ontwikkelingen. Wat mij betreft was dit geweldig, want zo kon ik al mijn creativiteit kwijt en kon ik de kinderen lesgeven zoals ik wilde. Lesgeven betekende voor mij: vertellen over Jezus, de kinderen leren bidden, liedjes zingen over Jezus en van elk liedje een kopie meegeven naar huis om zo een beetje te kunnen evangeliseren. Verder betekende lesgeven voor mij: kinderen creatief laten zijn, zichzelf laten ontplooien en vooral niet bezig zijn met methoden en zogenaamde doelen. Ik wilde niet teveel letten op de tijd, lekker veel de gymzaal in en naar buiten om te spelen. Ik probeerde in vergaderingen zoveel mogelijk de methoden aan de kant te houden en alles zelf te maken en bedenken. Ik wilde de kinderen hun eigen verantwoording geven, veel voorlezen, met de kinderen koken en bakken, een bezoekje brengen aan de ark van Noach (toen nog in de haven van Rotterdam) en ga zo maar door.
Wat ik vooral niet teveel deed, was mij bezighouden met wat de kinderen allemaal zouden moeten. Dit ging heel wat jaren goed. Maar helaas veranderde de maatschappij en het onderwijs drastisch en moest ook ik mij steeds meer aan allerlei methoden en toetsen gaan houden. De focus op prestatie werd groter en groter, zowel vanuit onderwijs zelf als de ouders van de kinderen. Het leven draait enkel om prestatie en als een kind maar zo hoog mogelijk opgeleid is, pas dan zijn we tevreden. Gelukkig kon ik tijdens mijn gymlessen die ik gaf aan alle groepen van de school nog volop mijn creativiteit kwijt en was er veel vrijheid. In 2018 heb ik het onderwijs definitief verlaten. Dit vanwege mijn groeiende bedrijf maar ook door mijn visie op onderwijs en de maatschappij, wat totaal niet strookt met het educatie systeem zoals de overheid/elite ons verplicht.
Mijn eigen dochters zitten op dit moment in groep 7 en 8. Ik kan oprecht zeggen: het onderwijs wat ze krijgen is pure armoede. Ik vind het vreselijk om ze naar school te sturen. Ze zitten op een Christelijke school, maar daar is weinig meer van te merken. De school is een grote ‘fan’ van de plandemie en alle maatregelen die hier ondertussen bij horen. Dus als we het hebben over leugens, dan horen m’n kinderen dagelijks niet anders. Is dat van God? Is dat de bedoeling van God voor onze kinderen? Is dat een voorrecht? Nee, daar geloof ik niks van. Onze samenleving is niet opgebouwd zoals God het bedoeld heeft. Een kind hoort bij zijn ouders in het gezin te leven. Een kind hoort Gods Woord te leren en te kennen en dit horen we ze voor te leven. Een kind hoort niet dagelijks in een leugenachtig instituut te zijn en hier geprogrammeerd (lees: gehersenspoeld) te worden.
Graag geef ik een voorbeeld van deze programmering. Vanuit school kreeg ik gisteren foto’s binnen van de activiteiten in en rondom de klas van de afgelopen weken. Van de 100 foto’s waren er 60 van kinderen achter de laptop met een koptelefoon op. De overige foto’s waren met een klein robotje wat bestuurd moest worden met een Ipad en van kinderen met een VR-bril (Virtual Reality) op zodat ze een niet bestaande wereld kunnen bekijken. Volgens mijn dochters gebeuren deze dingen wekelijks tot dagelijks. Dagelijks krijgen de kinderen op school het jeugdjournaal voorgeschoteld met alle wereldse leugens van onze overheid. Of het nu gaat over de persconferenties of klimaatverandering, de indoctrinatie richting kinderen komt uit alle hoeken en gaten. Het bijzondere vind ik dat je leerkrachten hoort klagen over het zogenaamde tekort aan tijd om alle lessen erdoor te jagen. Ondertussen beseffen deze leerkrachten en de schoolleiding zich niet dat ze een groot gedeelte van de tijd samen met de kinderen bezig zijn een voorbereiding te treffen op het rijk van de antichrist (de verdrukkingstijd).
Mijn oudste dochter vertelde dat ze vorige week donderdag het volgende had gehoord op school: we kunnen weer naar de maan reizen, er worden nieuwe planeten ontdekt, er komen komeetinslagen, de aarde is een bol bol bol bol, de lhbt organisatie wordt uitgebreid met een i zodat het ook normaal moet worden dat mensen kunnen trouwen met voorwerpen (dit is haar interpretatie natuurlijk), allah is hetzelfde als onze God en boeddha ook, alle kinderen van haar klas willen de prik met 12 jaar, en ga zo maar door. Dit is dan de informatie van 1 dag voor een kind van 11 jaar. Als ik naar deze opsomming kijk dan zie ik maar 1 ding: LEUGENS.
Aangezien de wereld zo snel verandert, zeker rondom deze c-plandemie, moeten lesmethodes mee veranderen en/of aangepast worden. Immers is een gemiddeld schoolboek van 5 jaar geleden niet meer bruikbaar in de huidige tijd. Hoe mooi is het dan ook dat veel lesmethodes digitaal geworden zijn. Zo zijn lesmethodes snel aan te passen inspelend op de leugens van vandaag de dag.
Het volgende voorbeeld speelde zich onlangs af en is voor mij ook erg kenmerkend voor de tijd waarin we leven. Toen de juf van mijn jongste dochter de prik ging halen werd haar klas tijdelijk vervangen door de directeur. De directeur gaf de klas onderricht over de prik, het belang en de zogenaamde veiligheid ervan. Waarop mijn dochter haar vinger heeft opgestoken en de directeur heeft verteld dat veel mensen doodgaan na de prik. De directeur heeft dit natuurlijk afgekapt en de klas vertelt dat het juist heel veilig is en dat iedereen er aan mee moet doen. Een korte tijd later kwam de juf weer terug en de hele klas moest gaan staan en applaudisseren voor de juf. Dit verhaal maakt mij nu nog steeds misselijk. Dit noemt zich dan een Christelijke school? Snap jij het nog? Ik niet! Los van Christelijk onderwijs of niet, duidelijk is dat één dag op school van kinderen dramatisch is en niks, maar dan ook niks met een voorrecht of onze Jezus Christus te maken heeft. Jezus wordt bespot en God wordt vaak belachelijk gemaakt. Hierdoor krijgt satan de hoogste plaats in het onderwijs. Het is werkelijk om te huilen.
Onderwijs is programmeren van kinderen. Sterker nog, het maakt kinderen hersendood, zeker als het gaat over creativiteit en kritisch denkvermogen. Kinderen worden klaargestoomd voor de volgende opleidingen om zo nog meer gehersenspoeld te worden. Je kunt je afvragen of het daadwerkelijk een eer is wanneer je kind een hoog IQ heeft. Overigens vraag ik me af wat IQ daadwerkelijk is en wie dit bedacht heeft. Want realiseer je wel, ook dat is mensenwerk. God kent helemaal geen onderscheid op basis van IQ. Maar goed, laten we het IQ verhaal even voor waarheid aannemen.
Stel je kind heeft een goed IQ en met het vele extra oefenen thuis en alle bijlessen krijgt het kind een HAVO/VWO advies. Je bent als ouder trots en blij en iedereen mag weten dat jouw kind een hoge opleiding mag gaan volgen. Onze prestatiegerichte maatschappij leert ons dat dit ontzettend belangrijk is en dus kunnen we hier als ouders onderling ook mee ‘steken’ en onze trots uiten. De vraag is: is dat advies wel zo leuk en goed? Het bijzondere aan onze maatschappij is dat een kind met een zogenaamd hoog IQ een langere opleiding moet volgen dan een kind met een zogenaamd lager IQ. Vind je dat eigenlijk niet vreemd? Je zou juist denken dat een kind met een minder hoog IQ langer zou moeten leren. Immers heeft iemand met een lager IQ langer de tijd nodig om kennis tot zich te nemen en aangezien onderwijs een voorrecht is heeft hij of zij daar ook recht op. Eigenlijk is dit dus de omgekeerde wereld. Zeker als je daarover verder gaat nadenken. Maar ja, we moeten natuurlijk niet teveel nadenken, want dan worden we irritant en kritisch. Dat wordt niet gewaardeerd in deze wereld.
Het is dus absoluut geen eer of voorrecht om foto’s van mijn kind te zien die de hele dag bezig is met AI en computers. Dit vind ik armoede en maakt me verdrietig. Het liefst hou ik mijn kinderen thuis en leer ik ze zelf lezen en schrijven. Want zo moeilijk is dat uiteindelijk niet. Soms zeg ik weleens: waren we maar Amish. Dan reden we rond met paard en wagen, hadden we geen computers en geen onderwijssysteem gemaakt door satan. Maar helaas leven we in Nederland en hier MOETEN kinderen naar school. Het is dus geen voorrecht, het is een verplichting. Zoals mijn dochter weleens zegt: het voelt soms als een gevangenis mam! Ik voel me vaak alleen, omdat de kinderen in de klas zo gehersenspoeld zijn en dingen geloven die niet waar zijn. En ze heeft gelijk. Wanneer je jouw kind alle waarheden vertelt zal een kind dit ook gaan zien. Een kind kan net zo goed vervuld zijn met Gods geest en ‘open ogen’ hebben. Dit is fantastisch om te zien en ervaren, maar tegelijk ook een pijnlijke situatie. Het kind leeft dan niet meer in het sprookje van school en alles is leuk. Nee, dan ontdekt ook een kind dat de wereld een groot leugentoneel is en dat satan de koning is van deze aarde. Je staat als ouder met je rug tegen de muur. Je kind thuishouden kan niet, dan krijg je bezoek van de leerplichtambtenaar en ontvang je een boete. Noemen we dat vrijheid? Nee, dat is je kind verplicht laten hersenspoelen onder de noemer: het is een voorrecht.
Als we dit alles spiegelen naar de Waarheid dan lezen we in de Bijbel dat satan al 6000 jaar bezig is de mens te vernielen en weg te houden bij God. Satan weet dat z’n tijd nog maar kort is, hij wist dit ook 100 jaar geleden. Toen wist hij ook dat hij zijn netwerk super tactisch moest gaan opzetten en bouwen om te komen tot waar hij nu is. Volgens de Bijbel is satan enorm intelligent en daarom zal hij ook slagen in zijn plan. Hij moest ooit hard toewerken naar een systeem waarin de overheden zouden worden aangestuurd door zijn handlangers. Vervolgens zijn het de overheden die de grote massa gaan controleren via onderwijs, opleidingen, werk naar een volledig gecontroleerde maatschappij. Dat is precies waar we nu aanbeland zijn. Een systeem waarin een kind al vanaf 3 / 4 jaar wordt beroofd van zijn eigen creativiteit. Een systeem waarin de hersenen zoveel leugens moeten leren. We moeten leren dat de schepping van God niet is zoals de Bijbel ons vertelt en dat we op een globe leven met alle leugens en gevolgen die daarbij horen. Satan weet dat hij de mensen in zijn macht kan hebben als hij jong begint met programmeren. Dit programmeren moet vervolgens ook zo lang mogelijk volgehouden worden, vooral wanneer mensen een iets hoger IQ hebben. Deze mensen kunnen gevaarlijk zijn omdat ze zelf gaan nadenken. Snap je nu waarom je met je hoger IQ ook langer moet doorleren? Dit is niet omdat het een eer is, maar omdat je een gevaar zou kunnen zijn voor het plan van satan en zijn handlangers.
Veel mensen denken dat ‘kritisch denkvermogen’ gelijk staat aan een hoog IQ. Maar dit heeft helemaal niks met elkaar te maken. Sterker nog: iemand met een hoog IQ geeft vaak de voorkeur aan leren, stampen en informatie uit de boeken of computer aannemen voor waar en dit inprenten. IQ en kritisch denkvermogen staat los van elkaar. Het valt me op dat mensen met een wat ‘eenvoudiger beroep’ momenteel veel vaker ‘wappies’ zijn. Het lijkt erop dat mensen die niet zolang geprogrammeerd zijn in deze tijd gewoon hun ‘boerenverstand’ gebruiken. Deze mensen zien met dit boerenverstand dat er veel niet klopt. Ik zeg niet dat alleen deze mensen het licht zien, maar wat ik wel merk is dat kritisch nadenken en je kop niet in het zand steken niets te maken heeft met een zogenaamd hoog IQ.
Vanuit mijn natuur ben ik een prestatiegericht mens, op schoolgebied, sportgebied, enz. De belangrijkste les die ik van God geleerd heb is dat prestatie er niet toe doet. Prestatie is een valkuil voor zowel mijzelf als mijn kinderen. Natuurlijk kijk ik terug op mooie prestatie momenten, maar God heeft me geleerd dat het leeg is en geen inhoud heeft. Die prestaties leiden vaak tot programmering in satans plan en niet tot vrijheid waarin God centraal staat. Onze prestatie doet er helemaal niet meer toe, zeker niet in deze moeilijke en bijzondere eindtijd waarin we leven.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik zal moeten accepteren dat de kinderen naar school moeten. Met mijn kinderen heb ik afgesproken dat ze ten alle tijde de waarheid mogen zeggen en ook mogen opschrijven. Ook al levert dit niet de ‘juiste’ antwoorden op volgens de juffen. Ik praat dagelijks met mijn kinderen en we bespreken wat ze leren op school. Gaan dingen op school over de plandemie dan mogen ze weigeren hieraan mee te doen. Ik bescherm ze zover ik kan en verder laat ik deze bescherming volledig over aan God. Hij is namelijk de enige die hun ziel kan beschermen en met Zijn engelen zal Hij dagelijks om hen heen zijn. Samen met mijn meiden bidden we dagelijks voor deze bescherming, want ook zij beseffen dat het nog veel moeilijker kan gaan worden. We zijn er nog niet, maar mijn meiden weten ook dat Jezus voor de deur staat en dat we nog even moeten volhouden.
Lieve lezer, mijn advies: draai niet om de waarheid heen! Ga die niet uit de weg. Ontmasker alle leugens, ook naar je kinderen. Kinderen hebben recht op de waarheid. Het is helemaal geen eer of recht van een kind om in een sprookje te leven. God is geen God van sprookjes. God is een God van de waarheid. Satan leert ons dat kinderen in een mystieke sprookjeswereld moeten leven, maar dat is niet Gods waarheid. God is niet de God van disney en alle mysterieuze bezigheden. Laten we als ouders de onwaarheden van school weerleggen. We hebben als ouders en misschien ook wel als opa en/of oma de taak om onze kinderen/kleinkinderen te vertellen wie God en Zijn zoon Jezus is. Maar het is ook onze taak om de tegenstander, de satan, te ontmaskeren. Satan is geen sprookje en ook kinderen moeten hem en zijn tactieken kennen. Satan is een daadwerkelijke identiteit die zich ook onder onze kinderen manifesteert via sociale media kanalen en school. Satan is geen beeldspraak zoals veel kerken pretenderen. Wanneer een kind de leugens van het onderwijs aangeleerd kan krijgen, kan een kind ook leren wie satan is. En nee, kinderen worden daar niet bang van. Ik denk eerder dat wij als volwassenen misschien angst hebben. Deze angst dragen we over. Nee we hoeven niet bang te zijn voor satan. Hij is geen tegenpool van God! Hij staat onder God. Hij is een creatie van God en zijn bestemming is bekend. Het enige wat hij nu nog doet is mensen met zich mee de afgrond in trekken. Laat dit niet gebeuren bij jou en/of je kinderen/kleinkinderen.
Lieve mensen, onze kinderen en kleinkinderen zijn het waard de volledige waarheid te kennen! Bid voor onze kinderen en kleinkinderen en vraag Gods leiding en inzicht om hen te onderwijzen zoals geschreven in Gods Woord. Overigens geeft de Bijbel vele omschrijvingen van satan: de tegenstander van God, een moordenaar, een leugenaar, een verzoeker, een aanklager en een verdorven karakter. Maar ook: de ooit mooiste en meest slimme engel door God geschapen. Dit alles geeft al aan hoe slim en knap de vijand is.
In onder andere Ezechiël 28:11-19 maar ook in Jesaja 14:12-15 kun je lezen over satan. Gods Woord beschrijft hier duidelijk dat satan veel wijsheid heeft en daarom is het niet gek dat hij een ontzettend slim netwerk en plan in de wereld heeft opgezet om te komen tot zijn doel: het rijk van de antichrist. Zijn wijsheid wordt doorgegeven aan de mensen die zich verbinden aan satan en deze verdorven wijsheid en kennis wordt overgebracht op alle mensen door bijvoorbeeld het onderwijs. Maar ook schrijft Jesaja in hoofdstuk 14:16 dat we helemaal niet bang hoeven zijn voor satan en dat hij vergeleken bij onze God helemaal niets is.
Jesaja 14: 14-16
14
Ik zal boven de hoogten der wolken klimmen, ik zal den Allerhoogste gelijk worden.
15
Ja, in de hel zult gij nedergestoten worden, aan de zijden van den kuil!
16
Die u zien zullen, zullen u aanschouwen, zij zullen op u letten, en zeggen: Is dat die man, die de aarde beroerde, die de koninkrijken deed beven?